تماس با بارمان وب

تکنیک های طلایی سئو خارجی سایت(Off-page SEO)

شما تمام تلاش تان را برای بهینه سازی وب سایت تان از جمله بهینه سازی تصاویر و انجام تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا راه اندازی ساختار سایت و استراتژی لینک داخلی را انجام داده اید. با این حال، شما هنوز در حال تلاش برای رتبه بندی در گوگل هستید. ممکن است دلیلش این باشد که فقط یک نیمه از پازل را تکمیل کرده اید. پس نیمه دیگر چیست؟

بهینه سازی سئو خارجی سایت(off-page)در حالی که وب سایت تان برای استراتژی سئو سایت شما حیاتی است، اقدامات اضافی دیگری هست که خارج از وب سایت شما انجام می شود و در رتبه بندی کمک می کند.تمام این کارها توسط شرکت طراحی سایت و سئوکار حرفه ای انجام میشود.

بهینه سازی سئو خارجی(off-page) چیست؟

سئو خارجی سایت(off-page)شامل تمام اقدامات خارج از وب سایت هست که شما برای تأثیرگذاری بر رتبه موتور جستجوی خود انجام می دهید. و می تواند شامل ایجاد بک لینک، فعال بودن در رسانه های اجتماعی و وبلاگ نویسی مهمان باشد. موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه یک صفحه فاکتورهای زیادی را می سنجند. در حالی که برخی از عوامل براساس محتوا و عملکرد وب سایت است، گوگل نیز درک خود را از وب سایت شما از طریق منابع خارج از دامنه شما جمع آوری می کند. به همین دلیل سئو خارجی سایت(off-page) از صفحه بسیار ارزشمند است.

به عنوان مثال، لینک بیلدینگ، یک استراتژی موثر در سئو خارجی سایت و یکی از فاکتورهای برتر رتبه بندی است و دلیل آن این است که گوگل براساس پیج رنک(PageRank) ساخته شده است که از دیدگاه الگوریتمی به بک لینک های صفحه از نظر کمیت و کیفیت نگاه می کند. استراتژی سئو آف پیج از تلاش‌ های وب‌ سایت شما(یعنی سئوی آن پیج) پشتیبانی می‌کند و برای افزودن ارتباط، اعتماد و اعتبار به دامنه شما کار می‌کند.

سئو خارجی سایت در مقابل سئو داخلی سایت

به زبان ساده، سئو داخلی شامل اقدامی است که در داخل خود وب سایت انجام می شود تا بر رتبه سایت در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. در حالی که، سئو خارجی بیرون از وب سایت شما اتفاق می افتد. این فهرست کامل نیست، اما باید تفاوت بین این دو استراتژی سئو سایت را روشن کند. نکته کلیدی این است که هر دو به یک اندازه برای به دست آوردن و حفظ رتبه جستجوی بالا مهم هستند.

سئو خارجی سایت در مقابل سئو داخلی سایت

کارهای مربوط به سئو خارجی سایت(off-page)

  1. لینک بیلدینگ
  2. رسانه های اجتماعی
  3. سئوی محلی
  4. بازاریابی محتوا

لینک بیلدینگ در سئو خارجی سایت

لینک بیلدینگ در سئو خارجی سایت

در سرور وب، لینک هایی از سایت های دیگر به عنوان رای اعتماد به دامنه شما اعمال می شود. هر چه رای بیشتری کسب کنید، احتمال اینکه در موتورهای جستجو رتبه بندی شوید، بیشتر می شود. برعکس، هر چه آرای کمتری داشته باشید، متقاعد کردن گوگل به اینکه سایتی قابل اعتماد و معتبر هستید، سخت تر خواهد بود. شما به صفحات دیگری نیاز دارید که شما را تضمین کنند این کاری است که بک لینک ها انجام می دهند. ایجاد یک لینک خارجی یک استراتژی سئو آف پیج است که باید حتما صورت بگیرید.که برای سئو و بهینه سازی سایت لازم است

انواع لینک سازی در سئو خار.جی سایت

  • لینک های طبیعی یا کسب شده، که در آن ناشران تحریریه یا مصرف کنندگان برند شما، را به صورت ارگانیک ذکر می کنند.
  • لینک های ساخته شده، که به تلاش شما نیاز دارد، مانند تماس با ناشران برای انتساب یا ذکر لینک.

استفاده از استراتژی‌ های کلاه سفید برای به دست آوردن بک لینک بسیار مهم است، زیرا پر کردن نظرسنجی ها و بخش‌ نظرات و قرار دادن لینک‌ وب سایت تان می‌توانند شما را توسط گوگل جریمه کنند. از اینرو، برای به دست آوردن بک لینک از راه های خلاقانه و راهنمای استراتژی بک لینک را بررسی کنید.

شبکه های اجتماعی برای سئو خارجی سایت

شبکه های اجتماعی برای سئو خارجی سایت

احتمالاً رسانه‌ های اجتماعی را بیشتر از بازی SEO به عنوان ابزاری برای آگاهی از برند در نظر گرفته‌اید. اما رسانه های اجتماعی راهی عالی برای به دست آوردن اعتبار دامنه و افزایش رتبه موتور جستجوی شما هستند. وقتی محتوایی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید و ترافیک را به وب‌ سایت خود هدایت می‌کنید، به گوگل نشان می‌دهد که از منابع مختلف ترافیک دریافت می‌کنید و باید محتوای با کیفیت جالبی داشته باشید.به همین دلیل مهم است که به طور مداوم در رسانه های اجتماعی فعالیت کنید تا از آن برای توزیع محتوا استفاده کنید. تعامل بیشتر احتمالاً منجر به اشتراک‌ گذاری‌ ها، بک لینک‌ ها و کلیک‌ های بیشتر می‌شود که به ایجاد اعتبار دامنه کمک می‌کند.

سئوی محلی

سئوی محلی

سئوی محلی استراتژی است که شامل بهینه سازی و سئو سایت برای نتایج جستجوی محلی است. این معمولاً برای مشاغل آجر و ملات یا آنهایی که در مناطق جغرافیایی خاص به مصرف کنندگان خدمات می دهند، مانند سالن های زیبایی، شرکت های تهویه مطبوع یا سوپر مارکت ها استفاده می شود. برای انجام این کار، باید سیگنال هایی را به موتورهای جستجو ارسال کنید تا به مصرف کنندگان در مناطق محلی خدمات ارائه دهند.

اقدامات لازم در سئوی محلی

چگونه این کار را انجام می دهید؟ در اینجا چند راه کلیدی وجود دارد:

  • شرکت خود را به فهرست راهنمای کسب و کار محلی و ملی، یعنی Google My Business اضافه کنید.
  • فهرست خود را در سایت های بازنگری، مانند Trip Advisor و Yelp اعلام کنید و به نظرات پاسخ دهید.
  • اطلاعات تماس ثابتی در تمام پلتفرم‌های دیجیتال داشته باشید.

بازاریابی محتوا در سئو خارجی سایت

بازاریابی محتوا در سئو خارجی سایت

بازاریابی محتوا به شما کمک می کند به مخاطبان هدف خود برسید و آنها را از طریق برطرف کردن نیازها و نقاط ضعف جذب کنید.علاوه بر تلاش‌های بازاریابی و محتوای آن پیج، مانند پست‌ های وبلاگ، می‌توانید از روش‌ هایی مانند وبلاگ‌ نویسی مهمان، پیشنهادات دانلودی، نظر سنجی‌ ها و گزارش‌ ها نیز استفاده کنید. این روش‌ها راه‌ های عالی برای هدایت ترافیک به وب‌ سایت شما، تولید مشتریان جدید و بهبود رتبه موتور جستجو هستند.

از وبلاگ نویسی مهمان استفاده کنید، که مزایای متعددی را ارائه می دهد. اولین مورد، توانایی دستیابی به مخاطب جدیدی است که در بازار هدف شما قرار می گیرد. دومین مورد، ارزش بک لینکی است که می توانید با تبلیغ در یک دامنه معتبر دیگر به دست آید. در نهایت، وبلاگ نویسی مهمان می تواند ترافیک وب سایت بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد که یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی است.

عوامل سئو خارجی سایت(off-page) برای لینک سازی

در طول سال‌ها، گوگل و سایر موتورهای جستجو در خصوص اعمال پاداش و جریمه سخت‌ گیرانه‌ تر شده‌اند. زمانی که همه می دانستند لینک سازی یک عامل کلیدی رتبه بندی است، مردم از انواع استراتژی ها برای دریافت بک لینک استفاده می کردند. از ارسال لینک های آنها در نظرسنجی ها گرفته تا پرداخت هزینه برای پیوندها. سپس، موتورهای جستجو هوشیار شدند و شروع به جریمه کردن استفاده از لینک های غیراخلاقی یا غیرطبیعی کردند.

موارد مهم در هنگام توسعه استراتژی لینک سازی

  • تعداد دامنه های ارجاع دهنده به گفته گوگل، هرچه دامنه های بیشتری به وب سایت خود هدایت کنید، رای اعتماد بیشتری خواهید داشت.
  • لینک پیوند، داشتن دامنه‌ های ارجاع‌ کننده خیلی کافی نیست، بلکه می‌خواهید، توسط دامنه‌ هایی با اعتبار بالا به شما ارجاع داده شود.
  • ارتباط، پیوند باید با سایت شما مرتبط باشد .مثلا، بگویید که شما یک شرکت اسباب‌بازی حیوانات خانگی هستید. یک لینک از انجمن ملی سگ بیش از یک مورد از وبلاگ نویسی سبک زندگی دارد.
  • متن پشتیبان، متن خاصی که هایپرلینک است و به وب سایت شما اشاره می کند باید توصیفی و مرتبط باشد، بدون اینکه فیک به نظر برسد.

در ابزار سئو آف پیج(off-page) به دنبال چه چیزی باشید

بنابراین، اگر شما می خواهید روی استراتژی سئو خارجی سایت خود کار کنید و به یک ابزار نیاز دارید. قبل از اینکه ابزاری را انتخاب کنید، مهم است که بدانید چه ویژگی هایی را باید جستجو کنید. اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید یک ابزار سئو است که شامل چک کننده بک لینک است و باید جزئیات مربوط به دامنه های ارجاع دهنده، متن های پشتیبان، مرجع لینک آنها و موارد دیگر را ارائه دهد.

به عنوان مثال، SEMrush دارای ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک دار است که به شما امکان مقایسه وب سایت خود را با رقبای خود را می دهد و زمینه های پیشرفت را شناسایی می کند. همچنین باید به دنبال ابزاری با ویژگی نظارت بر برند باشید. نرم‌افزار مدیریت رسانه‌ های اجتماعی HubSpot به شما این امکان را می‌دهد که نام تجاری خود و همچنین رقبای خود را ردیابی کنید. این نرم‌افزار بازاریابی سئوی CRM را با ویژگی‌های سئوی درون صفحه مانند ممیزی وب‌سایت و توصیه، توسعه موضوع و ابزارهای داده‌های کلمه کلیدی تکمیل می‌کند.برای استعلام از قیمت سئو سایت میتونید با کارشناسان بارمان وب تماس بگیرید.